Nesne yönelimli programlama(OOP) 1960’ların sonuna doğru çıkan kod kalitesini ve iş gücünü azaltmak için kullanılan bir programlama tekniğidir. 1970 yılından bugüne kadar geliştirilen çoğu dil OOP desteğine sahiptir. Sıkıcı ön bilgiyi verdikten sonra asıl olaya geçebiliriz 🙂

Nesne Yönelimli Programlama’nın Katkıları

Günümüzde büyük çaplı projeler NYP ile yazılmadıysa pek bir anlamı yoktur. Bir projeyi yapıp piyasaya sürmek artık yeterli olmuyor asıl iş projeyi yayınladıktan sonra başlıyor feedback(geri dönüşler) doğrultusunda projeye destek sağlamak, bakım yapmak ve geliştirmeler yapmak gerekiyor eski yöntemler ile yazılmış fonksiyonel programlamada bu yazılımcı için ölüm demekti. 🙂 Fakat NYP kültürü ile yazılmış bir programda nesne’ye yapılan ufak müdahaler ile istediğiniz sonucu verimli şekilde alabiliyorsunuz bunlardan yola çıkarak NYP’nin faydalarını şu şekilde sıralayabiliriz;

  • Reusability (Tekrar Kullanılabilirlik)
  • Extensibility (Genişletilebilirlik)
  • Maintainability (Sürdürülebilirlik)

Öncelikle Nesne (Object) Nedir ?

Nesne, özne olmayan her şeydir, gerçek hayatta kullandığımız her eşya bir nesnedir. Örnek olarak kupayı ele alalım kupa bir nesnedir kupanın kulpu,rengi,boyutu vb. şeyler ise bu nesnenin bir özelliğidir (Encapsulation).

Sınıf (class) Nedir ?

Sınıf, nesneleri tutan yapıdır. Sınıf yapısı nesneleri tuttuğu gibi nesnelerle yapılabilecek eylemleride tutar kupa örneğine geri dönecek olursak kupaya veya kupayla ne yapılabilir sorusuna cevap verecek her şey eylemdir (Metod).

Konunun temel yapıtaşlarını verdikten sonra konu ile ilgili bir sohbet videosunu izlemenizi istiyorum uzun fakat eminim çok katkısı olacaktır ;

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here